Petr Zelenka s Olgou Šubrtovou vytvořili pro krumlovské hlediště lidovou frašku o cestě časem
Inscenace Da Vinci je více dílem otáčivého hlediště než dílem Petra Zelenky. Divák se pobaví, na náročnější témata i herectví není pod krumlovskou hvězdnou oblohou a kolem rotujících sedadel čas ani prostor.
Otáčivé hlediště v Českém Krumlově je fenomén sám o sobě. Šest set míst je osazeno na kruhové šikmé plošině a ta rotuje vždy, když je potřeba vyměnit scénu. Divák je tedy doslova v centru dění, zatímco divadlo se děje kolem hlediště. Je to pro divadelníky výhodné k proměnám scény, na které tak získají více času, herci však musí „ukřičet“ volný prostor, diváci očekávají větší „show“, a navíc je ve hře vrtošivé počasí. Jedná se však o český unikát a představení mají stále plno, což z otáčivého hlediště spadajícího pod Jihočeské divadlo činí zřejmě nejvýnosnější divadelní scénu u nás.
Na této scéně se setkáme s režiséry i herci zvučných jmen, včetně Petra Zelenky, jenž pro ni na letošní léto připravil původní inscenaci Da Vinci s tematikou cestování časem. Zelenka si tady již před šesti lety odbyl svou otáčivou premiéru adaptací Doyleova románu Pes baskervillský. Na scénáři tehdy spolupracoval s dramaturgyní Olgou Šubrtovou a stejný sehraný tým stojí i za scénářem Da Vinciho. Popravdě řečeno v ději není téměř znát Zelenkův
Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.