Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Jedna selfie a šup s trikem do koše. Influenceři popohánějí módní domy, sítě znevažují hodnotu oblečení

Ilustrační foto. Zdroj: Pexels
Ilustrační foto. Zdroj: Pexels

Dříve lidé nacházeli módní inspiraci v časopisech, novinách či filmech. Dnes se podobně řídí módními trendy na sociálních sítích. Svět influencerů zároveň přispěl ke „zrychlení“ módního průmyslu. Na scéně se objevuje takzvaná ultra fast fashion, která zvládne sestavit kolekci do pár dní. Řada mladých žen si kupuje nové kousky jen pro jednu fotku na Instragram.

„Jeden den jste in a ten druhý zas out,“ řekla Heidi Klum v jednom díle realitní show Project Runway. Německá topmodelka popisovala chod módního průmyslu zhruba před sedmi lety. Její výrok na pravdivosti nic neztratil, naopak.

S nárůstem popularity TikToku a Instagramu se módní scéna dokonce výrazně urychlila. „Značky se začínají víc a víc řídit sociálními sítěmi a influencery, protože dokážou přicházet s novými trendy rychleji než módní domy, a navíc mají za sebou velkou komunitu lidí,“ vysvětluje proměnu Karolína Břinková z magazínu Slow Femme.

Podle Břinkové propojení na sociálních sítích rovněž umožnilo lidem

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Móda

Sociální sítě

Česko, Rodina, vztahy a zdraví

V tomto okamžiku nejčtenější