Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Konec spalovacích motorů v Evropě. Komise zveřejnila plán, německé automobilky už se rozhoupaly

Parkovací místo pro elektroauto. Foto: Red Dot, Unsplash
Parkovací místo pro elektroauto. Foto: Red Dot, Unsplash

Německé automobilky nepatří mezi průkopníky elektromobility. Dlouho se novému trendu vzpíraly a nechtěly se vzdát tradičního produktu německého strojního inženýrství: spalovacího motoru. V posledních pěti letech ovšem musel jejich byznys s tradičními motory doznat zásadních změn, protože zkrátka nebylo zbytí.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Na konci června oznámil šéf představenstva automobilky Audi Markus Duesmann, že v roce 2025 uvedou na trh poslední model se spalovacím motorem. Audi předpokládá, že poslední takové auto se prodá v roce 2033, kdy tomuto modelu doběhne prodejní cyklus. Byla to zpráva, na kterou se dlouho čekalo. Otázka totiž nestála, zda spalovací motor skončí, ale kdy se to stane. Německé automobilky se dosud zdráhaly tuto otázku jasně zodpovědět.

Krátce poté přišel s oznámením i koncern Volkswagen, pod který Audi, stejně jako mladobolevská Škodovka, spadá. Šéf koncernového odbytu Klaus Zelmer řekl v rozhovoru v mnichovském deníku Merkur, že Volkswagen ukončí „obchod s automobily se spalovacími motory mezi lety 2033 a 2035“.

Vize automobilek ladí s plány Evropské komise, která dnes přišla s návrhem skoncovat s emisemi spalovacích motorů k roku 2035.

Evropský trend je zřejmý

Slovo největšího evropského výrobce aut, kterým Volkswagen je, tak stvrzuje přinejmenším

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Automobily

Ekologie

Německo

Svět

V tomto okamžiku nejčtenější