Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Začarovaný kruh: Na výuku se netěšili, protože ji nestíhali. Výuku nestíhali, jelikož se na ni netěšili

Pouze pro 20 % žáků byla výuka na dálku podle výzkumu zajímavější než výuka ve škole. Foto: ČTK
Pouze pro 20 % žáků byla výuka na dálku podle výzkumu zajímavější než výuka ve škole. Foto: ČTK

Více než polovina žáků se na distanční výuku těšila méně než na tu prezenční, zjistil velký výzkum společností PAQ Research a Kalibro. Každé třetí dítě mělo podle něj pocit, že se nestíhá probranou látku naučit.

Pouze pro 20 % žáků byla výuka na dálku zajímavější než ve škole. Naopak ti, kteří ztratili motivaci, častěji zaostávali. To ovšem platí i obráceně – nejčastěji přicházely o motivaci děti, které zároveň cítily, že zaostávají ve výuce.

Právě pokles motivace je podle jednoho z autorů výzkumu, sociologa Daniela Prokopa, ukazatelem začarovaného kruhu českého školství, ze kterého není snadné vystoupit.

„Nedá se rozklíčovat, co je první – zda to, že děti

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Školství

Školství po covidu

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější