Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Citelně dražší cesty i delší čekání. Uberu či Boltu chybějí řidiči, ceny jsou i několikanásobné

Taxi v Praze. Foto: Michal Tomeš, Deník N
Taxi v Praze. Foto: Michal Tomeš, Deník N

Noční návraty z restaurace s využitím alternativní taxislužby či taxíku se po rozvolnění protipandemických opatření citelně prodražují. Ceny mohou být ve špičkách i několikrát vyšší, než byli zákazníci zvyklí před pandemií. Důvodem je nejen zdražení služeb, ale i nedostatek řidičů, kteří nestíhají pokrývat poptávku.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Kvůli ústupu pandemie se otevřely restaurace a nařízení umožňují pořádat i různé společenské akce. Lidí, kteří se potřebují dopravovat po městě, tak přibývá. To konečně trochu přeje tradičním i alternativním taxislužbám, jako jsou Bolt či Uber.

Koronavirus nicméně výrazně zahýbal i s tímto trhem a společnosti trápí nedostatek řidičů. Část jich odešla k jiné profesi, zavřené hranice zkomplikovaly cesty cizinců ze zemí mimo EU za prací. Lidé z třetích zemí, kteří si po večerech vydělávali, alternativním taxislužbám chybí.

Zákazníci proto zaznamenali delší čekací časy a výrazně vyšší ceny, které se při větším vytížení služeb mohou oproti obvyklým částkám i násobit. To se děje například nyní, kdy se lidé hromadně vracejí domů po skončení zápasů fotbalového Eura.

Alternativní taxislužby jako Bolt či Uber v takovou chvíli dynamicky zvýší ceny, aby motivovaly řidiče a pokryly poptávku. „O půlnoci mi trvalo nejméně

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější