Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Ronaldovo cocacolové extempore: dřív nápoj propagoval, teď kvůli němu kárá syna

Cristiano Ronaldo je sportovec s největším dosahem na sociálních sítích na světě. Foto: ČTK/DPA
Cristiano Ronaldo je sportovec s největším dosahem na sociálních sítích na světě. Foto: ČTK/DPA

Největší hvězda evropského šampionátu ve fotbale Cristiano Ronaldo zaujala v úvodním duelu proti Maďarsku dvěma góly. O Portugalci se ale mluvilo už o den dříve, když na tiskové konferenci odstranil ze záběrů kamer dvě láhve Coca-Coly, která patří mezi sponzory turnaje.

Fotbal sice potřebuje fanoušky na tribunách, ale neobejde se bez globálních sponzorů, díky kterým se nejlepší hráči na světě zabezpečí na několik životů dopředu. Zavedené pořádky si zcela jistě uvědomují i Cristiano Ronaldo s Paulem Pogbou. I tak ale oba během tiskových konferencí odsunuli ze stolu láhve sponzorů.

Portugalec dal pryč dvě láhve Coca-Coly, aby upozornil na škodlivost sladkých nápojů. Francouz stejné gesto učinil s pivem Heineken, protože jeho muslimská víra mu zakazuje pít alkohol. Záložník Manchesteru United nejspíš nevěděl, že němečtí organizátoři položili na stůl nealkoholické pivo. Oba případy je tedy potřeba od sebe oddělit hned na začátku.

Proč se ale k tomuto kroku rozhodl Ronaldo? Vždyť na začátku kariéry dělal reklamu právě pro nejznámější sladký nápoj, ale také třeba pro KFC, jednu z největších sítí rychlého občerstvení na světě. Portugalec navíc spolupracoval i se sázkovou kanceláří – během kariéry natočil už stovky reklamních spotů. Působí to tedy, že

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

EURO 2020

Fotbal

Sport

V tomto okamžiku nejčtenější