Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

„Jde to dobrým směrem.“ Škoda očekává, že Česko splní podmínky pro výstavbu továrny na baterie

Škoda Enyaq. Foto: Škoda Auto
Škoda Enyaq. Foto: Škoda Auto

Už v řádu týdnů by mohlo být jasné, zda německý koncern Volkswagen (VW) rozhodne o výstavbě další továrny na území Česka. Nový závod na výrobu baterií je klíčový pro budoucnost evropské mobility, jednání o něm přitom míří do finále. Obě strany, česká vláda i jedna z největších automobilek světa, očekávají, že by projekt výstavby mohl být nakonec úspěšný.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Rok 2021 je pro mladoboleslavskou automobilku Škoda klíčový. Právě před několika dny totiž na trh vypustila nový model Enyaq, který je prvním původním elektromobilem značky. Škoda se tak připojila k mateřskému Volkswagenu, který chce na trhu bezemisních vozidel prorazit s modely řady ID. Právě kvůli mohutné expanzi v odvětví elektrických automobilů chce Volkswagen na evropském kontinentu postavit celkem šest továren na baterie.

Záměr automobilka ohlásila v polovině března, na plán krátce poté zareagoval také vicepremiér vlády Karel Havlíček. Ten začal s Volkswagenem jednat, aby jedna z továren stála právě v České republice. Již na konci června by přitom mělo být zřejmé, zda bylo jednání úspěšné.

„Jednání jsou ve stavu přípravy finální nabídky toho, co jsme České republice schopni nabídnout,“ řekl Deníku N Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing. Ten očekává, že Česko dokáže splnit požadavky, které Volkswagen na vybudování továrny bude mít. Právě Škoda v jednání s českou vládou zastupuje mateřský koncern Volkswagen.

Lithium by se hodilo

„Při takovém rozhodnutí hraje vliv mnoho faktorů. Je to jednak připravený pozemek, dostatek pracovní síly, podpora rozvoje infrastruktury, kterou bude závod potřebovat. Je to i volba vhodného partnera, kterým by mohla být například

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Česko, Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější