Facebook zpřísnil a častěji blokuje účty. Čeští podnikatelé se jen obtížně dovolávají pomoci

Malé české podnikatele a firmy trápí neférové blokace účtů a reklamních kampaní na sociální síti Facebook. I když společnosti platí tisíce za větší viditelnost a do profilů investují hodiny práce, často se včasné pomoci v nouzi nedočkají. Deník N sesbíral příběhy podnikatelů, kterým neochota nadnárodní společnosti situaci řešit utlumila růst jejich byznysu. Facebook přitom umí najít řešení rychle, pokud se o případ začnou zajímat novináři.
Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.
Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.
Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Během pandemie se řada podnikatelů musela přesunout do online prostoru a sociální sítě se pro ně často staly jedinou možností propagace. První volbou pro řadu z nich byl Facebook, jenž je nejvyužívanější sítí v Česku i ve světě. Aby stránky nezapadly, podnikatelé sociální síti platí za větší viditelnost.
Může se jim ale stát, že účet jim sociální síť zablokuje. Příběhy sesbírané Deníkem N ukazují, že se živnostníci často o zpětné spuštění stránky snaží marně i v případech, kdy neporušili žádná pravidla. Příkladem je například lektorka jazyků Hana Šimáčková. Po březnovém útoku