Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Vládní strany vyčkávají, Okamura si před volbami kolíkuje prostor. Za kampaň utratil suverénně nejvíce

Tomio Okamura ve videoproslovu na své Facebookové stránce. Reprofoto: Deník N
Tomio Okamura ve videoproslovu na své Facebookové stránce. Reprofoto: Deník N

Předvolební kampaň sice už oficiálně běží několik měsíců, výrazněji ale zatím utrácel jen Tomio Okamura. Naopak stranou se drží vládní strany.

Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Když mezi vánočními svátky prezident Miloš Zeman vyhlásil termín sněmovních voleb, zvedlo se, řečeno s klasikem, nejedno obočí. Zeman tak učinil oproti tradici s téměř desetiměsíčním předstihem. V praxi jeho krok znamenal, že odstartovala volební kampaň.

Podle zákona si tak všechny politické strany, hnutí a koalice musely zřídit transparentní volební účty a jejich výdaje se začaly počítat do maximálního limitu, který mohou na předvolební propagaci dát. Ten pro volby do Poslanecké sněmovny činí 90 milionů korun.

Pět měsíců před volbami se již kampaň začíná rozjíždět, některé subjekty už do ní investovaly nezanedbatelnou část z limitu. Výrazně nejvíce dala do propagace SPD, jejíž kampaň je viditelná již několik měsíců. Tomio Okamura po celé zemi rozesel již druhou vlnu billboardů, miliony investoval do svých volebních novin i online propagace.

SPD podle transparentního volebního účtu do pondělí utratila již přes

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Sněmovní volby 2021

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější