Mě absolutně nezajímaj nějaký tvoje názory. Miřenka Čechová uvedla scénickou verzi své knihy Baletky
Miřenka Čechová patří už řadu let k nejvýraznějším postavám české alternativní divadelní scény. Především díky souboru Spitfire Company, kde je hlavní hybnou silou tanečně-pohybové dramaturgické linie, a paralelní vlastní taneční skupině Tantehorse. S oběma se ve velmi konkurenčním prostředí dokázala prosadit nejen v Česku, ale také v zahraničí. K těm, kteří divadlo a tanec nesledují, možná poprvé promluvila loni knihou Baletky.
K oblíbeným formátům Miřenky Čechové patří (mimo jiné) i produkce, které by bylo možné označit jako one-woman show. Pro tato sólová vystoupení je přitom charakteristické, že postupem doby nabývají stále osobnějšího ladění. Příznačný je oblouk od Hlasu Anne Frankové (z roku 2007) přes S/He Is Nancy Joe (2012), ve kterém autorka vychází ze zkušenosti svého bratra, který změnil pohlaví, až po stále uváděnou inscenaci Miss AmeriKa (2018), odrážející zkušenosti nabrané v průběhu pobytu v New Yorku.
V osobní linii své tvorby pokračovala Čechová také během mateřské „dovolené“, jenomže – slovy oblíbené politologické poučky – jinými prostředky. Výsledkem byla útlá kniha Baletky, která vyšla loni na jaře. Téměř deníkově intimní vyprávění (včetně citací skutečných deníkových zápisů) totiž dosti drastickým způsobem popisuje, co prožívají a jak se cítí budoucí baletky během svých studií na Pražské konzervatoři.
Kniha vyvolala bouřlivou reakci, v baletních kruzích občas až
Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.