Deník N

Praha chce omezit výhodné parkování pro hybridní auta. Nová pravidla je nepovažují za dostatečně ekologická

Ilustrační foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Ilustrační foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

Na modrých a fialových zónách v Praze mohou nyní elektromobily a hybridní vozy parkovat takřka zdarma. Od loňského léta stačí majitelům uhradit jen registrační poplatek 100 korun ročně. Do systému se už zapojilo kolem 3200 hybridních vozů. Velká část z nich však o tuto výsadu nejspíše přijde. Nesplňuje totiž ekologické podmínky, které stanovil stát, a od léta by se jimi chtěl řídit i pražský magistrát.

Současná pražská vyhláška, která platí od loňska, je vůči hybridním vozům vstřícná. O výjimku z placení parkovného mohou žádat majitelé aut, která nejsou starší deseti let, výkon jejich spalovacího motoru nepřesahuje 135 kW a mohou jet výlučně na elektrický pohon. Po zaplacení stokorunového správního poplatku už parkují celý rok zdarma, a to ve všech městských částech.

Výhodné podmínky platí i pro firmy. Tři hybridy je tak stojí pouze 300 korun ročně, zatímco parkování běžných aut v centru přijde na 79 tisíc korun ročně.

Podle nového pražského radního pro dopravu Adama Scheinherra (za Prahu sobě), který má parkování na starost, je zvýhodnění majitelů hybridních a elektrických vozů cestou, kterou chce Praha dál jít. Zároveň by však chtěla městský systém sjednotit s celostátním. Nejpravděpodobnější možností podle něj

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Praha

V tomto okamžiku nejčtenější