Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Zemanovu vysněnému kanálu se znovu pootevřely dveře. Zavřít je může kritika ministrů německých spolkových zemí

Kanál Dunaj-Odra-Labe by měl podle svých zastánců pomoci skomírající české vodní dopravě. ZDROJ: Ministerstvo dopravy
Kanál Dunaj-Odra-Labe by měl podle svých zastánců pomoci skomírající české vodní dopravě. ZDROJ: Ministerstvo dopravy

Vláda na pondělním zasedání schválila dohodu mezi Českem a Německem o splavnění Labe mezi Pardubicemi a společnými hranicemi. Tento krok může být klíčový pro zprovoznění kanálu Dunaj–Odra–Labe, jejž propaguje například prezident Miloš Zeman. Dohoda má ale trhliny, a to jak na tuzemské straně, tak u západních sousedů.

Dohoda s Německem českou stranu zavazuje k tomu, aby zajistila celoroční splavnění Labe, a to už od východočeských Pardubic. Česko se v návrhu mezinárodní smlouvy zavázalo k tomu, že zaručí minimální hloubku 230 centimetrů, která má být dostatečná pro nákladní plavidla. Německo v návrhu smlouvy přislíbilo, že bude udržovat hloubku 140 centimetrů. Pro Česko to bude znamenat náklady ve výši

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Miloš Zeman

Německo

Česko, Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější