Deník N

Nevíme, proč se stav mostu tak zhoršil. Sondy jsme teď dělali poprvé, říká šéf TSK

Technické kontroly se na pražských mostech provádí hlavně pohledem. Foto: Gabriel Kuchta
Technické kontroly se na pražských mostech provádí hlavně pohledem. Foto: Gabriel Kuchta
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

V Praze byl v noci na dnešek uzavřen most u stanice metra Vltavská. Došlo k tomu ze dne na den, stejně jako v případě nedalekého Libeňského mostu. Uzavírka Bubenské ulice, která navazuje na magistrálu ve směru na Výstaviště, by měla podle pražské Technické správy komunikací (TSK) trvat týden. Z posledního měření vyplynulo, že je konstrukce mostu v havarijním stavu, odborníci ho nyní budou muset podepřít. Podle mluvčí TSK Barbory Liškové by se poté na i pod most měla vrátit automobilová i tramvajová doprava. Lišková zároveň doplnila, že Správa už připravuje projekt a soutěž na stavbu nového mostu.

Ředitel TSK Petr Smolka odpovídal na otázky Deníku N ohledně uzavřeného mostu na Vltavské. Mostní stavby se podle něj kontrolují hlavně vizuálně a velké prohlídky se provádějí jednou za dva roky. Z posudku společnosti Pontex, která aktuální měření prováděla, navíc vyplývá, že TSK nemá pro tento most k dispozici správnou projektovou dokumentaci. Podle Smolky je to zřejmě vina Vojenských staveb, které ho stavěly.

Co se přesně děje s mostem v Bubenské ulici a proč se začal jeho stav tak rychle zhoršovat?

Na mostě se začaly objevovat trhliny a během kontroly vyšla zhoršená diagnostika. Z preventivních důvodů musíme most podepřít.

Proč se stav mostu zhoršuje takhle rychle?

My nevíme, proč se stav mostu takto zhoršil během posledních 25 dní, to musí říct odborníci. V tuhle chvíli se bude most podepírat a provedeme další měření.

V květnu 2016 byla Radě hlavního města Prahy předložená velká zpráva o stavu mostů. Kolikrát byl most od té doby kontrolován?

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Rozhovory

V tomto okamžiku nejčtenější