Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Děti mají rodiče a prarodiče, vysvětluje vláda, proč cílí kampaň o očkování na nejmladší uživatele webu

Influencerka Anna Šulcová a epidemiolog Petr Smejkal vystupují v prvním z videí, za jejichž šíření na sítích YouTube, Instagram a TikTok vláda dává půl milionu. Kabinet ale nedokáže vysvětlit, proč se rozhodl právě pro tuto formu boje s dezinformacemi o očkování. Reprodukce: Deník N
Influencerka Anna Šulcová a epidemiolog Petr Smejkal vystupují v prvním z videí, za jejichž šíření na sítích YouTube, Instagram a TikTok vláda dává půl milionu. Kabinet ale nedokáže vysvětlit, proč se rozhodl právě pro tuto formu boje s dezinformacemi o očkování. Reprodukce: Deník N

Vláda Andreje Babiše čelí kritice za půlmilionový nákup reklamního prostoru na sociálních sítích. Chce propagovat krátká videa s internetovými influencery Annou Šulcovou a Jakubem Gulabem, která mají vyvracet dezinformace o očkování. Kampaň má probíhat na YouTube, Instagramu a TikToku, kde se ale pohybují spíše mladší internetoví uživatelé. Očkování se přitom v nejbližších měsících bude týkat především seniorů. Mluvčí vlády Deníku N napsal, že kampaň je určená všem věkovým skupinám. Žádné důvody, které vládu vedly k rozhodnutí o její formě, ale neuvedl.

První video se na sociálních sítích objevilo dnes. Sedmnáctivteřinový příspěvek sestává ze dvou vět.

„U každého očkování z minulosti, které prošlo stejným schvalovacím procesem jako dnešní očkování na koronavirus, se komplikace vyskytly výjimečně a během blízké doby,“ prohlásila do kamery internetová influencerka Anna Šulcová.

„V delším časovém úseku totiž automaticky slábne pravděpodobnost nějakých negativních dopadů očkování,“ doplnil ji hlavní epidemiolog pražské nemocnice IKEM Petr Smejkal.

Podobných spotů vzniklo celkem sedm. Podle Úřadu vlády je oba moderátoři natočili zdarma, stát ale skrze firmu jednoho z nich – Jakuba Gulaba – investuje půl milionu

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější