Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Kdy mají rodiče pracovat, neřeší školy ani ministr

Domácí vyučování zobrazují děti hlavně jako pocity samoty, opuštěnosti a izolace. Ilustrace: Julie Novotná, 13 let
Domácí vyučování zobrazují děti hlavně jako pocity samoty, opuštěnosti a izolace. Ilustrace: Julie Novotná, 13 let

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy je především ministerstvem škol, ředitelů a učitelů. Vláda na jaře hodila všechny rodiče žáků do vody a ti se už druhé pololetí po sobě snaží udržet nad hladinou sebe i svoje děti.

Jestliže dosud v českém školství platilo, že pro úspěch dítěte jsou klíčové motivace a vzdělání rodičů, už skoro rok trvající epidemie ukázala, že hlavně záleží na tom, jaké finanční, materiální a sociální zdroje má rodina k dispozici.

O úspěchu dítěte ve škole tak definitivně rozhoduje, do jaké rodiny a v jakém regionu se narodí. Propad ve vzdělání našich dětí pocítíme všichni, nejen sociálně slabé rodiny. Na vině není automaticky fakt, že se děti učí doma. Ale že zkostnatělý školský systém nebyl jako celek ani za celý rok schopný přizpůsobit se situaci a výzvám, které pandemie přinesla.

Média upozorňují především na dramatickou situaci nízkopříjmových rodin, které nemají peníze na techniku pro online vyučování nebo kde mají rodiče nízké vzdělání, takže nemohou dětem s učivem pomáhat. Ale tristní je i situace v

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Školství

Česko, Komentáře, Kontext N

V tomto okamžiku nejčtenější