Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Učí slovenské ministerstvo mluvit o vakcíně lidsky: Lidé nás dávají do kontrastu s nepodařeným českým inzerátem

Jakub Goda. Foto: Soňa Maletz, Sóda Magazín
Jakub Goda. Foto: Soňa Maletz, Sóda Magazín

Komunikace slovenského ministerstva zdravotnictví na sociálních sítích přitáhla pozornost i v Česku. Jejich srozumitelné grafiky dávají lidé za vzor českému ministerstvu. S Jakubem Godou, který na slovenském ministerstvu pomáhá s digitální komunikací, jsme mluvili o síle osobních příběhů, předpokladech účinné očkovací kampaně a také o tom, že na Facebook je třeba tlačit.

Vaší práce si všímají nejen na Slovensku, ale i v ČR. Co děláte?

Snažíme se, aby se ministerstvo zdravotnictví jako státní instituce stalo velmi silným hlasem v online prostředí a aby dokázalo vyvažovat tu vlnu dezinformací a hoaxů, které se valí už dlouhé roky, ale teď během pandemie ještě více.

Chceme modernizovat, aktivizovat a zlepšovat komunikaci ministerstva v online prostředí. Na začátku byla vůle dělat něco s dezinformacemi. Je s tím tedy spojený i monitoring sociálních sítí a vyhledávání těch nejvirálnějších dezinformací a hoaxů a zkoumání, jaké jsou trendy na internetu.

V extrémních případech je to pak kontaktování představitelů Facebooku ohledně těch nejzásadnějších dezinformací – které už na naše podněty často stáhli. Úplně krajní případ je, že jsme

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Dezinformace

Koronavirus

Svět

V tomto okamžiku nejčtenější