Kolaps se nekoná, ale nedojeli řidiči, sendviče ani květiny, zdraží pivo. Realita brexitu po prvním pracovním týdnu
První pracovní týden po rozluce s Evropskou unií nepřinesl v Británii kolaps ani větší zádrhele v zásobování potravinami z kontinentu, jak předvídali škarohlídi. Administrativa spojená s přepravou však vede k menším výpadkům v zásobování v Severním Irsku a ztrátám například skotských rybářů. Čeká se také vlna zdražování.
Obří londýnské překladiště ovoce a zeleniny New Spitalfields Market v sousedství olympijského areálu na východě metropole hlásilo během týdne jen drobná zpoždění. 24hodinovou prodlevu měl například přísun potravin z Nizozemska.
Situaci v přepravě mezi kontinentem a bývalou členskou zemí usnadnil fakt, že dodavatelé trvanlivého zboží se na první týdny předzásobili. Přístavy v Doveru a v Calais hlásily nižší provoz než obvykle.
Provoz na hlavní dopravní tepně, dálnici M20 spojující Londýn s přístavy na jihovýchodě Anglie, byl tak klidný, že správa dálnic si mohla dovolit jeden z úseků uzavřít. Získala čas vyčistit asfaltový povrch a krajnici od odpadků, které tam zanechali řidiči stojící v dlouhých kolonách před Vánoci. Francie tehdy zavřela na několik dní hranici v obavách z nového kmene koronaviru, který se rychle šířil v Anglii.
I přes poklidný provoz však uložily britské úřady téměř osm set pokut řidičům