Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Mladá malířka Klara Sedlo portrétuje rostliny z nejzáhadnějšího rukopisu světa

Vlevo olej na plátně od Klary Sedlo, vpravo renesanční předloha z původního rukopisu. Repro: Klara Sedlo
Vlevo olej na plátně od Klary Sedlo, vpravo renesanční předloha z původního rukopisu. Repro: Klara Sedlo

Seriál o výstavách dotčených covidem: Medijní kresby z jiných sfér, nebo prostě neumělé zpodobnění běžné květeny? Klara Sedlo zkoumá, co jsou zač ilustrace nerozluštitelného Voynichova rukopisu.

Klara Sedlo je těžko přehlédnutelnou absolventkou pražské AVU. Živě komunikuje na sociálních sítích, maluje rychle a atraktivně, malováním se momentálně živí. Studovala malbu u Michaela Rittsteina a poté kresbu u Jiřího Petrboka. V letošním roce absolvovala s obrazem, který zachycuje námět, jenž je pro autorku velmi osobní: obsedantně-kompulzivní poruchu. Sama vnímá tvorbu jako svého druhu auto-arteterapii. Její plátna s prvky magického realismu zachycují často nejrůznější monstra či prostě divné stránky tohoto světa – jedná se samozřejmě o projekce vnitřních stavů autorky.

Z její poslední tvorby zaujal cyklus Voynichova botanika, jehož část s pomocí kurátorky Renaty Mužíkové vystavila v malé Barley Gallery v Praze. Vernisáž proběhla 22. září, načež byl 5. října vyhlášen nouzový stav.

Sedlo v ateliéru. Foto: Klara Sedlo

Klara chce postupně namalovat portréty všech květin zachycených ve slavném, dosud nerozluštěném tzv. Voynichově rukopisu. Její plátna se nedají nazvat jinak než

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Výtvarné umění

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější