Deník N

Sleva jako skrytá pokuta, exekutoři musejí vrátit peníze a proč Češi nechtějí kratší pracovní dobu

Ilustrační obrázek: Pixabax, Stux
Ilustrační obrázek: Pixabax, Stux

Jak je to doopravdy s podnikatelským průzkumem, podle něhož čeští zaměstnanci nestojí o zkrácení pracovní doby? Kolik korun vyděláte, když budete sbírat dvě plastová víčka každý den v roce? Jak se mají změnit pokuty pro řidiče a bodový systém? A kde loni prodávali špatný benzin a naftu? Tyto i další novinky si přečtete v našem pravidelném přehledu ze světa osobních financí.

Věrnostní sleva nesmí být skrytou pokutou

Doúčtování rozdílu mezi standardní a věrnostní cenou je třeba posuzovat jako smluvní pokutu. Vyplývá to z pravomocného rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu ve sporu mezi společností UPC a jejím zákazníkem.

V ceníku firma uváděla: „Podmínky pro poskytnutí věrnostní slevy splníte po době uvedené ve smlouvě, jinak po 12 měsících řádného užívání služeb (věrnostní období). Sleva se projeví ve vyúčtování již od počátku, to znamená od aktivace služby. Pokud však nesplníte podmínky pro poskytnutí slevy, zašleme vám opravné vyúčtování. V něm vám doúčtujeme cenu služeb ve standardní výši, a to od počátku probíhajícího věrnostního období.“

V praxi tak často docházelo k paradoxu: čím déle klient u UPC setrval a služby se zvýhodněnou cenou čerpal, tím vyšší doplatek mu operátor následně účtoval při ukončení smlouvy před uplynutím věrnostního období.

Podle ČTÚ

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Týden v peněžence

V tomto okamžiku nejčtenější