Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Jak cvičit během pandemie? Nejlepší cviky jsou ty nejjednodušší, doma stačí dvě pomůcky

Ilustrační foto: Eduardo Cano Photo Co., Unsplash
Ilustrační foto: Eduardo Cano Photo Co., Unsplash

Šimon Klimčík trénuje slovenskou lyžařskou hvězdu Petru Vlhovou a další sportovce. Představa, že k tomu potřebuje speciální místo a vybavení, je podle něj ale mylná. „Dobrý trenér připraví kvalitní trénink i na chodbě,“ říká. Ti, kdo chtějí začít cvičit v domácí izolaci, podle něj nepotřebují o mnoho více.

Při sestavování domácího tréninku expert radí vsadit na osvědčené cviky. „Doporučuji věnovat se základním pohybovým vzorcům – dřepům, výpadům, klikům nebo různým variacím planku, kterými pracujeme na stabilitě trupu.“

Naopak nedoporučuje složitě vypadající, ale často „nefunkční“ cviky například na bosu („seříznutý míč“ využívaný při balančních cvičeních, pozn. red.). „Na Instagramu či Facebooku je mnoho cviků, které sice vypadají lákavě, ale často nemají smysl. Mám takový pocit, že lidé si příliš vymýšlejí. Mnozí neumějí udělat pořádný dřep na zemi, a chtějí ho dělat na bosu. Jak chcete udělat dřep v nestabilních podmínkách, když ho nezvládnete v ideálních podmínkách?“

„Totéž platí i pro skoky. Většina lidí má problém správně doskočit, aby přitom neměli kolena do X. Jaký má význam skákat na bosu, když to nedokážeme ani na zemi?“

Podle Klimčíka je třeba se zaměřit na

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Sport

V tomto okamžiku nejčtenější