Rakouský kancléř Sebastian Kurz ukazuje limity politického marketingu v době pandemie
Komentář Pavla Poláka: Rakouský kancléř Sebastian Kurz bývá často hostem německých talk show, stejně tak rád rozdává německým deníkům rozhovory. Dělá mu zjevně dobře, když může německému publiku ukazovat Rakousko jako zemi, ve které funguje vše, jak má. Že si tím posiluje pozici u sebe doma, se rozumí samo sebou. Jeho německá vystoupení sledují s jistým pocitem zadostiučinění také Rakušané. Ovšem letošní koronavirová zima se pro jeho styl politického marketingu moc nehodí.
Sebastian Kurz je miláčkem německých médií. Jeho mládí, politický úspěch a dobře padnoucí oblek na štíhlé postavě má jistou přitažlivost. Zvlášť v Německu, kde si každý politik mířící vzhůru musí poctivě odkroutit řadu let ve stranickém aparátu. Do vysokých pater německé politiky se totiž vchází teprve s prvními šedinami a mnohdy i se zvětšeným břichem.
Životopis (sic!) jednatřicetiletého Sebastiana Kurze, z logiky věci poměrně útlou knihu, sepsal před dvěma lety novinář Paul Ronzheimer z nejvlivnějšího německého deníku Bild, který už mnoho let v rámci své firemní kultury pěstuje kult drzého a sebevědomého mládí. Kurz si je tohoto zájmu dobře vědom. Nikdy mu nebylo příliš zatěžko odskočit si z Vídně do německé televize nebo na rozhovor s tamními předními deníky.
Kurzova politická kariéra začala stoupat ještě před uprchlickou krizí v roce 2015, kdy byl suverénně nejmladším rakouským ministrem zahraničí. Svým tvrdým přístupem během migrační krize si vydobyl v německých konzervativních kruzích značný obdiv. Viděli v něm protiváhu ke kancléřce Angele Merkelové, která je iritovala tím, že namísto uzavření hranic zdlouhavě hledala diplomatické řešení s Tureckem.
Dalším obdivuhodným politickým úspěchem Sebastiana Kurze bylo