Tata Bojs o novém albu: Děláme to tak, jak umíme
Dvě písničky vypustili Tata Bojs už v průběhu natáčení, po pěti letech čekání v pátek představují nové album Jedna nula. Spojující nitkou desátého studiového alba kapely jsou jedničky a nuly. V rozhovoru pro Deník N se Mardoša, Milan Cais a Dušan Neuwerth rozpovídali o novince, o vesmírných cílech, cestě do Saint Tropez a člověku v binárním světě.
Na začátku byla vidina desátého alba, pak se usadilo deset skladeb, chybělo jen najít celkový koncept a jméno. „Název Jedna nula původně nijak výrazně nezazářil, ale když jsme viděli zpracovaný přebal, ještě navíc s grafickým fontem, který vychází z datumovek, sedělo to přesně,“ vysvětluje baskytarista Marek Huňát alias Mardoša.
Leitmotiv nového alba jedna a nula skrývá hned několik rovin. Nula má symbolizovat jakési „nic“ a jedna naopak „něco“. „Tematicky nejblíž je tomu píseň nazvaná Velký třesk, ve které se zpívá o vztahu prázdnoty v člověku, prázdnoty, která nastává po smrti, a prázdnoty, která tu byla předtím, než vznikl svět,“ říká zpěvák Milan Cais. Jedna nula je i synonymem pro vítězství a prohry, blízkost i velký kontrast. Jedničky a nuly zároveň tvoří základní vzorec digitálního světa – binární soustavy –, který je stále běžnější součástí našich životů.
Zvažovali jste, že by se nové album mohlo jmenovat „Brnky, brnky, prasata“. Šlo o zakončení jednoho nenávistného e-mailu, který jste dostali. Dostáváte podobných negativních reakcí hodně?
Milan: Slogan byl zakončením skrumáže pocitů jednoho našeho antifanouška. Měl potřebu se s námi podělit o to, jak moc nás nemá rád. I když to ten člověk takhle určitě nemyslel, má v sobě celý ten e-mail určitou poezii a nám se závěr Brnky, brnky, prasata strašně zalíbil. Určitě si myslel, jak nám to nandal. My to přitom často používáme v různých situacích třeba na koncertech a děláme si z toho legraci. Už to v kapele zlidovělo. Mardoša si na to pak vzpomněl a dal to do výčtu názvů, ze kterých jsme vybírali.
A jak je to s těmi nenávistnými reakcemi?
Dušan: Možná Mardoša