Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Covid a blížící se Vánoce už teď přetěžují e-shopy. Zákazníci hlásí problémy s dodáním balíků

Ilustrační foto. Zdroj: Alza.cz
Ilustrační foto. Zdroj: Alza.cz

V polovině listopadu začínají obchodníci tradičně evidovat větší zájem o nákupy z důvodu blížících se Vánoc. Už teď je jasné, že letošní situace bude unikátní. Kamenné obchody nemají jistotu, že do svátku otevřou, a veškerá tíha tak padá na doručovací společnosti a e-shopy.

Firmy sice tvrdí, že situaci zvládají, objevují se nicméně první problémy s uspokojením dodávek a jindy bezproblémové dodání do druhého dne se může protáhnout na několik dní i týdnů.

„Když se podíváme na období od začátku března, množství případů, kdy se na nás spotřebitelé obraceli v souvislosti s e-shopy, vzrostlo oproti předchozímu roku o více než dva tisíce. Bavíme se o přibližně dvacetiprocentním nárůstu,“ varuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Častěji se lidé ptají právě na nedodržení dodací lhůty.

Právě s takovým problémem se potýká jeden z největších internetových obchodů v Česku Alza.cz. Podle uživatelských recenzí, ale i výpovědí čtěnárů se ukazuje, že řada lidí má problém s doručením zboží v termínu. Důvod?

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Covid-19

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější