Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Úplně obyčejná ženská z Instagramu. Schillerová kvůli sítím na ministerstvo najala i profesionálního fotografa

Ilustrační. FOTO: Facebook Aleny Schillerové
Ilustrační. FOTO: Facebook Aleny Schillerové

Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) patří mezi několik málo členů současné vlády, kteří si viditelně zakládají na své prezentaci na sociálních sítí. Například Instagram plní svými fotografiemi denně – tu v parku s pávy, tu zase sérií snímků s kloboukem. Jak zjistil Deník N, do svých služeb povolala i profesionálního fotografa, který se stal zaměstnancem tiskového odboru. Předtím si od něj resort objednal fotografické školení.

„Jsem úplně obyčejná ženská.“ Touto větou začíná vůbec nejúspěšnější příspěvek Aleny Schillerové na sociální síti Instagram za poslední rok. Doplňuje ho fotka šéfky státní kasy, která na lavičce v parku obdivně hledí na páva. V textu se Schillerová vrací ke startu své politické kariéry.

„Hodně věcí se za ty tři jara změnilo a dnes se jedné obyčejné právničce z Brna dostalo ocenění Nejvlivnější ženy Česka roku 2020,“ píše vicepremiérka. Tuto anketu vyhlašuje každoročně měsíčník Forbes a právě pro letošní rok umístil na první příčku ministryni financí. Z pomyslného trůnu tak sesadila eurokomisařku Věru Jourovou.

Po Andreji Babišovi je Schillerová jedním z mála ministrů současné vlády, která si na své prezentaci na sociálních sítích skutečně zakládá. A posledních několik měsíců je její snaha vidět čím dál více, například v období před krajskými volbami plnila své profily na sociálních sítích videoreportážemi z cest. Četností příspěvků či kvalitou jejich provedení se nápadně podobají těm premiérovým.

Úspěšný Instagram

Největší pozornost Schillerová věnuje svému účtu na Instagramu. Ministryně financí tam má téměř deset tisíc sledujících, které začala sbírat ještě předtím, než se stala šéfkou resortu. V současnosti má nejvíce sledujících ze všech členů vlády, kromě Schillerové mají účet na této sociální síti například ministr zahraničí Tomáš Petříček, šéfka resortu práce Jana Maláčová nebo ministr kultury Lubomír Zaorálek. Aktivní začal na Instagramu být také ministr školství Robert Plaga.

Za poslední rok publikovala Schillerová zhruba osm stovek příspěvků, na které získala průměrně 168 interakcí, tedy takzvaných lajků a komentářů. Vůbec nejúspěšnější byla z pohledu interakcí fotografie s příspěvkem o zmíněném ocenění od Forbesu.

Obecně si naopak moc dobře nevedou příspěvky, ve kterých ministryně řeší politická témata. Nejméně interakcí za rok mají dva příspěvky o projektu Moje daně a také status o paušální dani, prezentované na příkladu lakýrníka, pana Jana.

Deník N se proto snažil zjistit, jak Alena Schillerová časově zvládá správu svých sociálních sítí, kde komunikuje na denní bázi. Případně kolik lidí a kdo přesně se jí o propagaci stará a kdo je platí.

Ministerstvo financí tvrdí, že své účty si ministryně „spravuje primárně sama“. „Zaměstnanci odboru vnějších vztahů a komunikace ministerstva financí je využívají jako jeden z efektivních komunikačních kanálů,“ popsal pro Deník N mluvčí Michal Žurovec.

Jak ale vyplývá z analýzy příspěvků na této sociální síti,

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější