Most! trefně a s nadsázkou líčí přežívání na maloměstě plném předsudků
Dnes zahájený seriál České televize Most! z pera Petra Kolečka a v režii Jana Prušinovského zřejmě opět rozdělí diváky na dvě poloviny podobně jako Trpaslík, předchozí počin tohoto tandemu.
Jedni budou nadšeni množstvím nekorektních vtipů a absurdních momentů (nesluší se prozrazovat mnohé, ale startovačem děje je účast hlavního hrdiny Luďka v pořadu Pošta pro tebe), druzí budou nejspíš pohoršeni vulgaritou a až puberťácky rozjívenou obscénností. To vše jsou jednak typické znaky práce scenáristy Kolečka, jednak součást hry.
Most! není a neměl být realistickou sondou do těžkého života na maloměstě, ale notně nadsazenou groteskou, byť samozřejmě umístěnou do skutečných kulis a zalidněnou plnohodnotnými postavami. Zde se nabízí určitá paralela s Prušinovského výborným filmem Kobry a užovky, ale na něm bylo znát, že scenárista Jaroslav Žváček umí jít ještě víc do hloubky, aniž ztrácí patřičný nadhled a rovněž notně černý a absurdní humor. Most! je přece jen povrchnější, ale to vše se ještě může změnit; tento text vznikl na základě zhlédnutí prvních dvou epizod.
Růže mezi trním
Co je jasné už teď: Prušinovský jako režisér má cit pro situaci, umí si vybrat herce a přimět je k naprosto civilním výkonům. Martin Hofmann jako Luďa je klasický flákač, netáhlo, somrák, v jehož nitru cítíme nejistotu a obavy nejen o sebe, ale i o své okolí.