Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Lepší spoření a nové triky bank. Konec „šmejdů“ přes telefon. A proč ženatí muži vydělávají víc?

Sazba X. Reklamní kampaň Raiffeisenbank.
Sazba X. Reklamní kampaň Raiffeisenbank.

Nový rok přinesl i nové pokusy bank, jak nalákat klienty. Nejen o nich je první letošní vydání našeho pravidelného přehledu ze světa osobních financí Týden v peněžence.

Spoření s úročením omezeným

Sazba X a Konto XL – to zní dobře, co říkáte? A 3 % na spořicím účtu v době, kdy nejlepší dvě banky nabízejí 1,5 % a zbytek zůstává daleko pod nimi? Než se kvůli tomu rozhodnete změnit banku, podívejme se na kampaň Raiffeisenbank podrobně. Některá omezení jsou vidět na první pohled, jiná jsou trochu schovaná. Vše se každopádně týká jen nových klientů.

Úrok 3 % ročně garantuje banka jen na dobu šesti měsíců, takže ke zhodnocení o 3 % po roce nedojde. „Při aktivním využívání osobního účtu získáte atraktivní úročení i po uplynutí šesti měsíců,“ slibuje banka. Co to znamená ve skutečnosti? V nejlepším případě spadnete na 1 % (i to nicméně patří k nejvyšším na trhu). Na něj po půl roce dosáhne ten, kdo „aktivně využívá“ běžný účet eKonto Komplet nebo eKonto Smart.

Podmínkou je, že

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Týden v peněžence

Česko, Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější