Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

O zácpách v Praze rozhodnou i středočeští voliči. Protesty proti vyhánění aut z centra nemají smysl, tlak na P+R mimo město ano

Parkoviště typu P+R pro 160 aut, které letos začalo sloužit řidičům u nádraží v Lysé nad Labem. Právě taková je potřeba stavět ne u metra, ale u všech zastávek vlaku podél všech železničních tratí v širokém okolí Prahy. Foto: ČTK
Parkoviště typu P+R pro 160 aut, které letos začalo sloužit řidičům u nádraží v Lysé nad Labem. Právě taková je potřeba stavět ne u metra, ale u všech zastávek vlaku podél všech železničních tratí v širokém okolí Prahy. Foto: ČTK

Komentář Jana Moláčka: Čas od času se rozhoří spor o pražské dopravě, obvykle ve spojitosti s nějakým omezením té automobilové. Proti sobě v takových případech přitom dost často nestojí jen Pražané z různých názorových táborů, ale většinou se do těchto debat zapojují také obyvatelé širšího pražského okolí, kteří do metropole dojíždějí za prací. Pochopitelně – téma se jich bytostně týká, komplikace při cestování do centra Prahy pro ně může znamenat desítky promarněných minut denně.

Paradoxně – středočeský rozměr v debatách o pražské dopravě bývá dost často zastoupen právě jen zájmy obyvatel Středočeského kraje. Daleko méně tím, co mohou pro pohodlné dojíždění do metropole udělat právě oni jako voliči.

Praha samotná má totiž v ruce jen jeden z obou klíčů k řešení tristní dopravní situace v metropoli. Ten druhý je ve středních Čechách. Soudě podle diskusí, které vzplanou při každém omezení aut v metropoli, si ale překvapivě málo středočeských voličů uvědomuje, že

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Krajské a senátní volby 2020

Praha

Česko, Komentáře

V tomto okamžiku nejčtenější