„Nectí tvary vozidla, ignoruje dveře, neusnadňuje orientaci.“ Kritizovaný vzhled vozidel pražské MHD čeká dopilování
Debata kolem nedávno představeného nového vzhledu vozidel pražské MHD se točila zejména kolem otázek, zda je změna nutná, na kolik přijde a zda je nové vizuální schéma hezké. Nátěr vozidel má ale i podstatnější funkci – usnadňovat dopravu a činit ji plynulejší. V tomto smyslu má návrh ještě nedostatky, které se budou řešit. První autobus v nových barvách by nicméně mohl vyjet už během září.
Výtky ohledně ceny odráželo vedení Prahy v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti) tím, že nový vzhled budou dostávat jen nová vozidla v rámci průběžné obměny vozového parku nebo oprav vozidel.
Deník N se obrátil na Petra Panského z Centra pro efektivní dopravu s dotazem, jak hodnotí jinou věc – barevné provedení z hlediska funkčnosti. Panský vyjmenoval několik bodů, které pokládá za nedotažené. „K ladění těchto záležitostí ještě zcela určitě dojde,“ připustil nad připomínkami Filip Drápal, mluvčí příspěvkové organizace Ropid, která dopravu v Praze zajišťuje.
„Návrh nectí tvary vozidla, ignoruje dveře a nenese žádnou zjevnou přidanou hodnotu. Vzhledem k tvaru vozidel bývá obvyklejší vodorovné barevné členění vozidel. Není to samozřejmě dogma, ale když už se používá svislé členění, má obvykle nějaký praktický význam, jako třeba zvýraznění čela vozidla, zvýraznění dveří pro rychlejší orientaci cestujících a podobně,“ řekl Deníku N Panský.
Upozornil na to, že