Státní reklama za dvě miliardy: může ohrozit nezávislost médií, Babiš se podezření nevyhne, říkají odborníci

Dvoumiliardový plán, jak skrze inzerci v českých médiích podpořit tuzemský cestovní ruch, má podporu sociální demokracie. Alespoň vicepremiér Jan Hamáček (ČSSD) prohlásil, že mu myšlenka na podporu cestování po Česku, ale i nezávislých médií přijde rozumná. Podle oslovených odborníků je ale částka přemrštěná a většina Čechů stejně dovolenou v zahraničí neplánuje.
Když se před časem objevily spekulace o tom, že vláda chystá dvoumiliardovou podporu pro velká média, k návrhu se nikdo nehlásil. Nic o tom nevěděli předseda vlády Andrej Babiš (ANO), šéfka státní kasy Alena Schillerová (za ANO), a dokonce ani ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD), pod jehož resort tato agenda spadá.
Téma tak zase utichlo, dokud se ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO) nevytasila s plánem na „maximální propagaci“ domácího cestovního ruchu. A udělat to chce skrze reklamu v médiích, do níž chce investovat právě dvě miliardy korun.
Sama ministryně Dostálová ale v rozhovoru pro Deník N odmítla, že by se jednalo o podporu médií.
„To ani nevím. Co já mám s médii? Potřebuji udělat masivní kampaň na propagaci cestovního ruchu, a než to pořád řešit individuálními podporami tu tohoto segmentu, tu onoho, zkusíme to poptávkou, abychom zasáhli celý podnikatelský sektor napříč Českou republikou,“ popsala ministryně.
Mimochodem: poté, co o jejím dvoumiliardovém návrhu informoval web Zdopravy, vydala Dostálová pokyn, aby byl materiál