Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Miliardy do médií na cestovní ruch jsou jen obří vládní nestoudnost

Ilustrační foto. Zdroj: Adobe Stock
Ilustrační foto. Zdroj: Adobe Stock

Komentář Jána Simkaniče: Občané České republiky jsou během koronakrize úplně nesvéprávní. Po tom, co se kvůli covidu-19 omezily možnosti cestování v zahraničí, sedí během dovolené zoufale doma a nevědí, co s volným časem. Vůbec je nenapadne, že když není snadné jet k moři, mohou si místo toho objednat penzion třeba v Českém ráji. Možná ani vůbec netuší, že nějaké penziony v Česku máme! Jak říká ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová: „Češi o své vlasti vědí málo, to si řekněme narovinu.“

Naštěstí tu je starostlivá vláda, která žádného občana nenechá na holičkách. Každému prostřednictvím inzerce na podporu domácího cestovního ruchu vezme 200 korun, což dává dohromady dvě miliardy, a postará se za ně, aby se o Krkonoších, Šumavě, Středočeském kraji či Bruntále něco pěkného dozvěděl díky obří kampani v českých médiích. Trefí se tak navíc několik much jednou ranou! Kromě informovaných občanů si na své přijdou i média. Češi, na rozdíl od premiéra a jeho rodiny, stráví dovolenou v Česku a budeme tu mít společně nejen Český, ale i český ráj. Co by se mohlo pokazit?

Když se v polovině června na serveru Neovlivní.cz objevila první informace o vládním plánu nalít dvě miliardy korun na podporu médií prostřednictvím státní kampaně, nikdo se k této pozoruhodné myšlence nehlásil. Ministerstvo kultury prohlašovalo, že nejde o jeho návrh, byť ministr Zaorálek o nějaký druh podpory médiím v koronavirové krizi usiloval. O ničem také nevědělo ministerstvo financí, které se odkazovalo na iniciativu ČSSD a ministerstva kultury.

Uplynul přesně měsíc a objemově velmi podobný návrh je znovu na stole, tentokrát už oficiálně. Přichází s ním ministerstvo pro místní rozvoj a plánuje vydat dvě miliardy korun na kampaň podporující cestování po České republice. Ministryně Dostálová vůbec netuší, jak by někoho mohlo napadnout spojovat tento krok s předchozím záměrem pomoci českým médiím, když vypadá skoro stejně.

Největší inzerent v zemi

Uskutečněním tohoto záměru by se přitom z vlády stal jednoznačně největší inzerent v České republice. Pro srovnání – za největšího inzerenta byla v roce 2019 považována Alza.cz, utratila pouhou polovinu toho, s čím na tuto kampaň počítá vláda (Alza.cz vloni proinzerovala bezmála dvě miliardy korun v ceníkových cenách, vláda chce do kampaně napumpovat skutečné dvě miliardy korun, které díky množstevním a jiným slevám odpovídají minimálně čtyřem miliardám korun v ceníkových cenách).

Na tomto plánu je špatně úplně všechno, což je i na současnou vládu úctyhodný výkon. Už samotná

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Názor

Komentáře

V tomto okamžiku nejčtenější