Omezit unaveným strojvedoucím pracovní dobu se nedaří, někteří melouchaří u konkurence
Lidský faktor byl pravděpodobnou příčinou dvou železničních nehod z posledních dní, které si vyžádaly oběti na životech, i když je ještě potřeba počkat na výsledky vyšetřování. Strojvedoucí si stěžují na dlouhodobou přetíženost. Pomoci v tom mělo omezení jejich pracovní doby, které ale nakonec z loňského návrhu zákona vypadlo. Někteří strojvůdci si přivydělávají i u konkurenčních dopravců.
Ta trať je jednou z nejvytíženějších a nejzabezpečenějších v Česku. Střídají se na ní rychlíky mířící do Ostravy i na Slovensko s čím dál využívanějšími příměstskými vlaky spojujícími města ve Středočeském kraji s metropolí. Úsek mezi Prahou a Českou Třebovou se přesto stal dějištěm další série nehod, které v posledních dnech postihly české železnice.
Osobní vlak v úterý podle prvních informací od ministra dopravy Karla Havlíčka projel u Českého Brodu návěstidlem na červenou a narazil do stojícího poštovního vagonu. Strojvůdce nehodu nepřežil. Lidská chyba byla pravděpodobně příčinou i nehody z minulého týdne u Perninku na Karlovarsku, kde vlak na jednokolejku vyjel v nesprávný čas.
Strojvůdci za tím vidí