Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Zvoní TikToku hrana? Po Indii ho chtějí zakázat v USA a přituhuje i v Evropě

Foto: TikTok
Foto: TikTok

Populární sociální síť TikTok si letos připsala rekordní úspěchy. Přesto teď bojuje o přežití. „Nikdy jsme data uživatelů nesdíleli s čínskou vládou,“ dušuje se. Západ ani Indie jí nevěří.

Kevin Mayer před novináře rád předstupuje v dokonale padnoucím obleku a s pečlivě učesanými vlasy, ale také v rozhalence a se širokým úsměvem na tváři. Symbol úspěchu po americku.

A právě ten chce sociální síť TikTok, která Mayera letos v květnu jmenovala svým výkonným ředitelem.

Mayer ještě donedávna patřil k lídrům kolosu Disney, kde mimo jiné dohlížel na zavádění nové streamovací služby Disney+. U Disneyho vedl sekci, jíž se v marketingovém žargonu říká B2C: zkratka z anglického business-to-consumer, podnik k uživateli, která shrnuje obchodní vztahy mezi firmou a jejím zákazníkem.

Mayer tudíž umí hladce proplouvat jak americkým mediálním prostorem, tak vodami amerického byznysu a jeho pravidel. To první TikTok zvládá stejně dobře jako Mayer, ne-li lépe. To druhé však nedokáže – a zoufale

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Čína

Média

USA

Svět

V tomto okamžiku nejčtenější