Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Desítky tratí chrání jen domluva s dispečerem. Zabezpečení se chystá, podle kritiků mohlo být dávno

Srážka vlaků u Perninku na Karlovarsku. Foto: Policie ČR
Srážka vlaků u Perninku na Karlovarsku. Foto: Policie ČR

Ačkoliv Drážní inspekce doporučuje posílit bezpečnost na regionálních tratích, podle Správy železnic jsou všechny úseky dostatečně zabezpečené. Kritici tvrdí, že ministerstvo dopravy problém, na nějž upozornila úterní srážka vlaků na Karlovarsku, dlouhodobě přehlíží.

Vlaky u Perninku na severozápadě Čech se čelně srazily v úseku, kde řízení provozu závisí pouze na komunikaci mezi dispečerem a strojvedoucím, jak to bývá i u dalších regionálních tratí. Chybí na nich zařízení, které by nehodě způsobené lidskou chybou zabránilo.

Drážní inspekce už dříve doporučila zabezpečení těchto tratí zvýšit. „Tento stav není ideální. Tam, kde se současně pohybuje více vlaků, se generuje pravděpodobnost vzniku mimořádné události, ke kterým opakovaně dochází,“ varovala inspekce ve zprávě k loňské nehodě u Ronova, jak informoval také server Zdopravy.

Železniční odborář Jindřich Berounský se domnívá, že ministerstvo bezpečnost na regionálních tratích dostatečně neřešilo. „Ze všech stran slyšíte, že bylo zjištěno lidské selhání. Ale další věc je, jak je možné, že

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější