Do politické inzerce na sítích padlo přes 30 milionů. Vede ČSSD, Milion chvilek chce mimo bublinu a platí víc než Babiš
Společnost Facebook od loňského března zveřejňuje, kdo a v jakém objemu u ní zadává reklamy zacílené na politiku. Začátkem letošních prázdnin přesáhl objem připlácených příspěvků na českém Facebooku (a také Instagramu) hranici 30 milionů korun. Mezi největšími zadavateli zdaleka nejsou jen politické strany.
Politickou stranou, která pro propagaci své stránky využila reklamy v největší míře, jsou sociální demokraté. Za minulých 15 měsíců nalili do statusů pod oficiálním účtem ČSSD zhruba dva miliony korun. Dalším v pořadí, co do výdajů, je stránka premiéra Babiše s 1,65 milionu, za kterým následuje předseda ODS Petr Fiala s 1,58 milionu korun.
Zajímavostí ale je, že mezi desítkou největších inzerentů politické reklamy v Česku najdeme hned čtyři aktéry, kteří nejsou aktivní politickou stranou, hnutím nebo představitelem v zemi. Na prvním místě je to