Videa konceptuálního umělce Válka dobyla svět
Na oslavu outsiderství originálního umělce Petra Válka se vyplatí udělat si výlet do Brna.
Videa, v nichž představuje, případně nesrozumitelnou svahilštinou „recenzuje“ vlastnoručně sestrojené hudební nástroje, vynesla konceptuálnímu umělci Petru Válkovi na pětašedesát tisíc sledujících na sociálních sítích. Počet ohromující o to více, pokud zvážíte, že Válek touto cestou propaguje aparáty typické pro experimentální elektronickou hudbu. Tedy pro obor, kterého by se slovy bonmotu karanténní opatření v podobě omezení počtu návštěvníků koncertů na tři desítky ani nedotkla, protože více jich na ně chodí jen zřídkakdy. Probíhající Válkova brněnská výstava je zároveň jeho první, která nenabízí pouze jeho obrazy, ale právě i hrací strojky.
Po nástrojích vyrábějících ruchy a šumy, které měly hudbu vyléčit ze strnulosti a sterility, volali před stoletím futuristé. Bez zjevné návaznosti na jejich plány na hudební revoluci shrnuté v Manifestu futurismu vyrábí Válek svoje „hrací strojky“ a samohybné, plazící se a zvuk generující roboty z