Deník N

Koronavirus může přinést konec levných letů, prázdná sedadla i plexiskla mezi pasažéry

Pravidlem se postupně stávají roušky na palubě, stále běžnější je i měření teploty. Ilustrační foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Pravidlem se postupně stávají roušky na palubě, stále běžnější je i měření teploty. Ilustrační foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Pandemie koronaviru ochromila leteckou dopravu. Dnes ještě nevíme, kdy se znovu začne létat ve velkém, ale aerolinky už teď zvažují, jaká opatření budou zapotřebí.

V Evropě klesl počet letů meziročně zhruba o 85 procent, během některých dubnových dní to bylo dokonce více než 90 procent. Letecké společnosti už teď zavedly některá opatření přesně v duchu toho, co se v uplynulých týdnech stalo běžnou součástí našeho života – roušky, dezinfekce a odstup od jiných lidí.

Nezbytné budou i další změny, které mohou spolu s rizikem nákazy odradit lidi od cestování. Aerolinky budou po krizi létat méně a s menšími stroji, ale nechtějí mít prázdná letadla, zákazníky proto budou motivovat akčními cenami, míní manažer strategických partnerství cestovní agentury Pelikán Patrik Vas.

„Například nejlepší aerolinka světa Qatar Airways plánuje do konce června obnovit až osmdesát linek a minulou středu jsme už prodávali letenky z Prahy do Austrálie za pět set eur. Jsem proto přesvědčen, že v tomto roce nás čekají velmi dobré akce na letenky a budeme pořád létat výhodně,“ říká pro Denník N Vas.

Jedna věc se však podle něj změní: nákupní chování. „Výhodné letenky kupujeme s mnohem větším předstihem než dosud. Zatímco dálkové lety se dříve rezervovaly v průměru tři měsíce před odletem, teď je to až šest měsíců,“ upozorňuje.

Bez roušky nepoletíte

Konkrétní opatření se momentálně liší podle toho, se kterou společností letíte. Stejné nemusí být ani kontroly na letištích. Kdo v těchto dnech cestuje, musí si

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Koronavirus

Ekonomika, Svět

V tomto okamžiku nejčtenější