Deník N

Snížené mzdy i propouštění. O práci novinářů je v krizi rekordní zájem, vydavatelství přesto bojují o peníze

Stánkový prodej většiny deníků během krize klesl. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Stánkový prodej většiny deníků během krize klesl. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Koronavirová krize přihrála českým médiím tisíce nových čtenářů. Prudký nárůst zájmu o zpravodajství se ale projevil především na internetu, zájem o tištěná média klesal. Významná česká vydavatelství už musela přistoupit k úsporným opatřením, ke kterým je donutili především inzerenti. Příjmy za reklamu se během několika dní propadly o desítky procent.

Zatímco loni v dubnu dosahovala hodnota reklamního prostoru v českém tisku 1,7 miliardy korun, letos prožívají obchodní oddělení českých vydavatelství pernější chvíle. Jak ukazují data monitoringu reklamy, která Deníku N poskytla společnost Nielsen Admosphere, hodnota inzerce na tuzemském trhu klesla minulý měsíc na jednu miliardu. To znamená propad o zhruba 38 procent.

Pro česká média představuje krize na inzertním trhu významný výpadek tržeb. Značně koronavirová krize dopadla například na vydavatelství Mafra, které je součástí holdingu Agrofert ze svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše.

Podle několika zdrojů Deníku N vydavatelství do konce letošního roku snížilo mzdy o

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Koronavirus

Česko, Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější