Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Český smažák s americkými bramborami. Rozjezd CNN Prima je rozpačitý, Česká televize může (zatím) zůstat v klidu

I rozjezd zpravodajské televize ve spolupráci se CNN ukázal, že marketing jde Primě lépe než dramaturgie. Foto: ČTK
I rozjezd zpravodajské televize ve spolupráci se CNN ukázal, že marketing jde Primě lépe než dramaturgie. Foto: ČTK

Komentář mediálního analytika Filipa Rožánka: Zakoupením práva na značku získala sice Prima know-how a přístup do mezinárodní výměnné sítě CNN, ale za obsah dál odpovídá Prima. A na vysílání je to znát, protože je to pořád víc Prima než CNN.

Nechtěli jsme startovat, dokud si nebudeme jistí, že je všechno v pořádku. Těmito slovy vysvětloval generální ředitel televize Prima Marek Singer, proč její zpravodajská stanice v době koronavirové krize neurychlila začátek vysílání. V neděli 3. května večer se na obrazovkách konečně rozzářila znělka Hlavních zpráv, aby přinesla „zpravodajství světové úrovně“, jak lákaly upoutávky. Na poslední chvíli se ještě změnila moderátorská dvojice, protože původně ohlášená moderátorka se chystala na debatu o nákupech zdravotnických prostředků v Číně.

První večer naznačil, že by redakční postupy, režie i některé grafické drobnosti ještě potřebovaly doladit. Ve zprávách se objevila grafika o koronaviru s přehozenými údaji pro Švýcarsko a Česko. Rozpačitě působilo ukončování živých vstupů, kdy se moderátoři rozloučili s respondenty a následovala prodleva, protože si hosté nebyli jistí, jestli jsou ještě slyšet a zda se mají rozloučit také. To jsou ale provozní marginálie, které odstraní rostoucí zkušenosti s odbavováním stanice a přísnější editorský dohled.

Studio české CNN je nejen na tuzemské poměry skutečně velkolepé. Nejenom rozměry, ale také zabudovanými panely nebo možnostmi nasvícení. První večer jsme však viděli jen konzervativní grafiku počasí a promítání koláčových grafů na velké obrazovce. Žádná speciální on-air grafika se nekonala, přece jen je náročná na výrobu – i Česká televize sahá k 3D vizualizacím jen občas v pořadech Daniela Stacha. Jen to pak trochu působí, že na velkých obrazovkách není co ukazovat, pokud zrovna nepouštíte ilustrační pozadí se záběry hlavního města.

Bombastická kampaň nás několik týdnů dopředu ujišťovala, že po startu CNN Prima News už Česko nikdy nebude jako dřív. Také slibovala, že zrovna první večer má být jakousi výkladní skříní prestižních formátů, které se stanou základem vlastní agendy zpravodajské stanice. Vyvolané očekávání se ale nenaplnilo, televizní konkurence zatím může zůstat v klidu. Marketing má Prima dlouhodobě skvělý, ale tady bylo barnumské vyvolávání možná ke škodě věci. Když chcete odpálit raketu, nemůžete místo ní nabídnout prskavku.

Slogany jdou Primě lépe než dramaturgie

Co jsme viděli? V pořadu Silný hlas třeba to, že ve velmi drahém studiu se značkou prestižní světové stanice

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Názor

Komentáře

V tomto okamžiku nejčtenější