Tak velký průšvih nikdo nečekal, říkají prodavači luxusu. Do kolekcí můžou přibýt roušky i tepláky
Zatímco minulé finanční krize si prodejci luxusního zboží skoro ani nevšimli, tentokrát jsou vyděšení. Kromě důležitých turistů, kteří tvořili většinu zákazníků, totiž sociální izolace připravila vyznavače přepychu o možnost drahou věc někomu ukázat.
Když po pádu trhů v roce 2008 nastal ekonomický útlum, mnozí měli za to, že se úbytek příjmů nejdříve odrazí v nákupech luxusního zboží. Už z podstaty je přece přepych něco zbytného. Stal se ale pravý opak. Lidé si spíše koupili jednu luxusní věc než několik levnějších a své výdaje brali jako investici.
Teď ale koronavirus připravil prodejce špičkového zboží prakticky o všechny zdroje příjmů. Kvůli zavřeným hranicím do Česka nejezdí turisté, kteří tvořili u některých značek polovinu, u jiných dokonce až devadesát procent kupujících. Místní do obchodu nemohou a je otázka, v jakých počtech se budou vracet, až vláda značkové obchody umožní otevřít.
E-shopy fungují jen omezeně a některé značky neprodávají přes internet českým zákazníkům vůbec. Zákazníci navíc přišli o motivaci si luxusní zboží koupit. Nemají příležitost jej užít a