Deník N

Strany v době koronaviru posílily facebookovou inzerci, vede ODS. Babiš neplatí, nepotřebuje to

Facebooková reklama předsedy ODS Petra Fialy. Zdroj: Facebook Ads
Facebooková reklama předsedy ODS Petra Fialy. Zdroj: Facebook Ads

Část politických střetů se v době krize vyvolané šířením koronaviru přenesla na sociální sítě. Strany se zde snaží nabídnout svá řešení problémů, případně propagovat své kroky. Kvůli tomu také v posledních dnech posílily facebookovou propagaci. A to jak opoziční, tak i vládní partaje.

Nouzový stav způsobený šířením koronaviru na rozdíl od mnoha podniků v čele se Škodou Auto zcela nezastavil politický provoz. A ani politickou komunikaci na sociálních sítích. Například na Facebooku naopak některé české politické strany svoji propagaci vystupňovaly. Vyplývá to z přehledu placené inzerce, kterou si jednotlivé strany zadávají.

Sponzorované příspěvky na sociálních sítích zhusta využívají zejména některé opoziční subjekty, zcela pozadu ovšem nezůstávají ani vládní sociální demokraté, kteří mají díky vicepremiérovi a ministru vnitra Janu Hamáčkovi přístup na víceméně všechna nejvýznamnější veřejná vystoupení. Hamáček takto kromě vládních tiskovek vítal před kamerami České televize na pražském letišti dodávku čínských respirátorů.

Facebooková reklama ČSSD. Zdroj: Facebook.com

ČSSD v posledním týdnu investovala do šíření svého obsahu na sítích zhruba dvacet tisíc korun, jejich vládní kolegové z hnutí ANO

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Koronavirus

Sociální sítě

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější