Deník N

Orbán a média? Představte si Babiše ovládajícího ČT, ČRo, Primu, Barrandov, většinu deníků a stovky rádií, časopisů a webů

Maďarský premiér Viktor Orbán promlouvá k novinářům. Foto: ČTK/AP
Maďarský premiér Viktor Orbán promlouvá k novinářům. Foto: ČTK/AP
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

Ta novinka zapůsobila jako výbuch bomby. I v Maďarsku, které je na zprávy o rozšiřování Orbánovy moci zvyklé už řadu let. Málokdy v minulosti se ale odehrálo tak otevřeně jako před pár dny.

Stalo se to poslední listopadovou středu. Majitelé deseti maďarských mediálních domů, které vydávají stovky titulů, oznámili velmi neobvyklý krok. Své firmy darovali nedlouho předtím vzniklé nadaci. Bez nároku na náhradu. Zdarma.

„Je to absolutně proti logice byznysu a trhu, něco takového by se za normálních okolností nikdy nemohlo stát. Je jasné, že ta nadace je politický výtvor,“ řekla Deníku N Ágnes Urbánová, profesorka mediálních studií z Korvínovy univerzity v Budapešti.

O jak obrovské části mediálního trhu je řeč, vysvětluje pro Deník N novinář Dániel Pál Rényi z nezávislého serveru 444, který o maďarských médiích dlouhodobě píše: „Ta nadace nyní vlastní druhou největší komerční televizi TV2, další velké televize Hír TV a Echo TV. Patří jí všechny

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

V tomto okamžiku nejčtenější