Linka 1212 reálně zachraňuje životy, říká spoluorganizátor koronavirového hackathonu. Denně volá až dvacet tisíc lidí
Koronavirové call centrum, které minulý týden zprovoznili experti z desítek českých IT společností, vyřídí podle svých organizátorů zhruba patnáct až dvacet tisíc hovorů denně. Většinu po telefonu na speciální lince 1212, menší část prostřednictvím chatu na stránkách ministerstva zdravotnictví. Deník N o provozu projektu, na kterém se podílejí stovky lidí, mluvil s jedním z organizátorů iniciativy Covid19 CZ, investorem do IT startupů Dušanem Šenkyplem.
Kolik přijímá koronavirové call centrum hovorů?
Call centrum naběhlo v sobotu večer. Ve chvíli, kdy se oznámila linka 1212, byla zátěž v řádu desítek tisíc hovorů, což se technicky ani personálně nedalo zvládnout. Ale tento nápor postupně klesal v průběhu neděle – na lince jsme měli něco přes dvě stě lidí, i přes noc. Současný stav je takový, že telefony bere nějakých sto padesát, sto sedmdesát lidí a požadavky stíháme odbavovat.
A na jakém počtu se ustálil ten nápor?
V neděli jsme vyřídili třicet tisíc požadavků, od té doby je to asi patnáct až dvacet tisíc denně. Jen za dnešní dopoledne to bylo šest tisíc komunikací – pět tisíc hovorů a tisíc chatů. Ale odpoledne provoz stoupá. Pokud jde o odezvu, hodnocení, které sbíráme na chatech, jak jsme vám pomohli od jedné do pěti, máme 4,72.
- Základní informace a chat: https://koronavirus.mzcr.cz
- Telefon: 1212
Já můžu potvrdit, že jsem na linku dopoledne volal a odezva byla skoro okamžitá. Je kapacita dostatečná, nebo ji budete chtít ještě posílit?
Pořád máme k dispozici asi třicet nebo čtyřicet lidí, kteří jsou připravení naskočit.
Kolik je mezi volajícími vážnějších případů, lidí, kteří se cítí nemocní?
Zhruba deset procent jsou případy, kdy lidem říkáme, že