Deník N

Pandemie ochromila i srdce námořní dopravy. Reportáž z přístavu, který je klíčový také pro Česko

Kontejnerový terminál Burchardkai v Hamburku. Foto: Pavel Polák, Deník N
Kontejnerový terminál Burchardkai v Hamburku. Foto: Pavel Polák, Deník N

Světová ekonomika se nakazila koronavirem. Pohyb surovin, polotovarů a zboží se zpomaluje. Hrozí, že se zpřetrhají dodavatelské vztahy po celé zeměkouli. V hamburském přístavu, který je klíčovým překladištěm kontejnerů mezi Evropou a Čínou, se symptomy této hospodářské infekce zřetelně ukazují. Důležitý je navíc i pro Česko.

Burchardkai je jedním ze čtyř kontejnerových terminálů v hamburském přístavu. Kotví u něj sytě zelená nákladní loď Ever Gentle. Je dlouhá 400 metrů a na šířku měří necelých šedesát metrů. Nad ní se naklání pět jeřábů, které současně vykládají jeden kontejner za druhým.

Bez přestávky, aby mohly loď následně naložit evropským zbožím. Velké kontejnerové lodě se v Hamburku dlouho zdržet nesmějí. Na překládku je maximálně 48 hodin. Čas jsou peníze a světová ekonomika musí kmitat.

Jenže na plný výkon, jak by si v Hamburku přáli, terminály nejedou. „V přístavištích je v poslední době

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Koronavirus

Německo

Reportáž

Ekonomika, Svět

V tomto okamžiku nejčtenější