Deník N

Úřad dal návod, jak reklamovat poškozený balík. Dokazovat musí pošta, ne klienti

Ilustrační foto: Kateřina Šulová, ČTK
Ilustrační foto: Kateřina Šulová, ČTK

Další banky pomalu zvedají úroky u spoření, konkurencí pro ně je i oživená nabídka státních dluhopisů pro občany. U kterých produktů máte největší šanci, že alespoň uchrání vklady před inflací? Také to se dovíte v našem pravidelném výběru z oblasti osobních financí.

Základem je domněnka poctivosti 

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vydal další zajímavé rozhodnutí, které může pomoci klientům České pošty.

Řešil poškození balíku označeného jako křehký – tedy s doplňkovou službou, za kterou si odesílatel připlácí a pošta pak má se zásilkou zacházet „se zvláštní opatrností“. Uvnitř byl monitor k počítači. Adresát jej však dostal s prasklým displejem.

Reklamaci Česká pošta zamítla kvůli údajně nedostatečnému balení zásilky, které musí být „přiměřené povaze a hmotnosti věcí tvořících obsah, způsobu a délce přemisťování zásilky, a způsobu, jakým se s ní bude během přepravy manipulovat“.

Když se klient obrátil na ČTÚ, doplnila pošta svou argumentaci o tvrzení, že klient neprokázal, že k poškození monitoru nedošlo před odesláním nebo až po doručení.

Český telekomunikační úřad dospěl k závěru, že

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Týden v peněžence

V tomto okamžiku nejčtenější