Seriál Zrádci zrazuje naše očekávání od české televizní tvorby
Viktor Tauš se vrací na obrazovky České televize s šestidílnou kriminální sérií Zrádci, v níž opět nabízí svůj nevyzpytatelný rukopis a nekompromisní ochotu dovést výrazové prostředky veřejnoprávního média na hranu možností. Výsledkem je možná nejlepší porevoluční český seriál.
Modré stíny, druhá část kriminální antologie Detektivové od Nejsvětější Trojice, způsobily svého času značné pozdvižení. Po standardním uchopení Jana Hřebejka v Případě pro Exorcistu převzal otěže Viktor Tauš a nabídl něco, co české televizní obrazovky ještě neviděly.
Reakce veřejnosti byly často ostré a odmítavé, plynoucí ze zmatení a ne moc dobré mediální gramotnosti v Česku: „Takhle přece televizní pořad nesmí vypadat!“ Část kritiků nejenže nabyla dojmu, že takhle vypadat smí, ale rovnou že takhle dobře žádný seriál České televize nevypadal už řadu let.
Možná i díky této podpoře se Taušovi podařilo svou pozici obhájit a přinést Vodníka, jehož přijetí bylo celkově pozitivnější, polarizující nádech mu ale zůstal.
Šestidílní Zrádci už nemohou, v dobrém ani zlém, zopakovat šok a vzrušení ze sledování dvou předchozích Taušových sérií. Všichni už víme, co očekávat, což může