Deník N

Babiš namířil Facebook na seniorky, Okamura na Prahu, ČSSD zcela mimo

Facebooková reklama na účtu premiéra Andreje Babiše. Zdroj: Facebook Ads
Facebooková reklama na účtu premiéra Andreje Babiše. Zdroj: Facebook Ads

Politické strany před podzimními volbami začínají zbrojit a snaží se své případné podporovatele oslovit i na Facebooku. Hnutí ANO v posledních měsících svoji placenou reklamu na největší sociální síti zaměřilo více na starší ženy. Piráti zkouší oslovovat i teenagery a Tomio Okamura se prostřednictvím sítí vydal více do Prahy.

Andrej Babiš se v poslední době zaměřil zejména na starší dámy a mladé muže. Alespoň tedy placenou reklamou na Facebooku. Tým předsedy vlády a šéfa hnutí ANO od začátku roku klade v cílení důraz zejména na tyto dvě skupiny populace. Během ledna a února zadala facebooková stránka premiéra celkem 22 reklam, které se nejčastěji zobrazují právě jim.

Facebook umožňuje jednotlivým stránkám sponzorovat své příspěvky. Ty se pak zobrazují více lidem, což je pro politickou komunikaci velmi cenné. PR týmy politiků mohou zacílit na lidi, kteří by daného kandidáta mohli volit. Nevyčerpávají se přesvědčováním těch, kteří by například premiéra nikdy nevolili. Správci stránek mohou zvolit, chtějí-li oslovit více mužů, nebo žen, různé věkové skupiny nebo také část populace podle místa bydliště.

Předseda vlády v posledních dvou měsících připlácel zejména za to, aby se jeho nedělní hlášení přezdívané Čau lidi dostalo k více lidem. Nedělní hlášení, ve kterém popisoval návštěvu prezidenta se svou rodinou a také účast na slavnostním otevření Státní opery, díky reklamě směroval zejména k ženám starším 65 let. Podobně tým premiéra zacílil jednu z reklam u hlášení týkajícího se tragédie ve Vejprtech.

Premiérův marketingový poradce Marek Prchal,

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Sociální sítě

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější