Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Konec linky do Pekingu: drahé letenky, trable dopravce i úbytek pasažérů. Politika ne, aspoň oficiálně

Airbus A330 společnosti Hainan Airlines. Foto: ČTK
Airbus A330 společnosti Hainan Airlines. Foto: ČTK

Letiště Václava Havla loni zaznamenalo u linky Praha–Peking výrazný propad v počtu cestujících. Ten nakonec pravděpodobně přispěl k tomu, že se letecká společnost Hainan Airlines rozhodla přímé lety mezi českým a čínských hlavním městem zrušit. Skončí tak projekt, který byl jedním z příkladů nové éry česko-čínských ekonomických vztahů. Na linkách z Prahy do jiných čínských měst cestujících naopak přibývá.

Spuštění linky se začalo chystat krátce poté, co čeští politici v čele s prezidentem Milošem Zemanem zintenzivnili svůj zájem o vztahy s Čínou. A příprava probíhala rychleji, než bylo obvyklé. Jindy několik let trvající jednání se smrskla na tři čtvrtě roku. Už 23. září 2015 dosedl první Airbus A330-343 společnosti Hainan Airlines na přistávací plochu pražského letiště.

Poté linka fungovala třikrát týdně až do roku 2020. Od 1. března přestala čínská společnost Hainan Airlines ve svém rezervačním systému nabízet přímé letenky Praha–Peking.

Jak ukazují čísla, která

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Čínský vliv v ČR

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější