Deník N

Tramvaje na Barrandov šplhají už patnáct let. Z tratě zatím odpadávají jen drobnosti

Tramvaj šplhá na pražský Barrandov. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Tramvaj šplhá na pražský Barrandov. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Přesně před patnácti lety, 29. listopadu 2003, byla otevřena tramvajová trať na Barrandov. Je to mimořádné dílo: je dlouhá 3,5 kilometru, vede přes dva mosty nejdelším stoupáním pro tramvaje v Česku a dvakrát projíždí tunelem. Zdobí ji šest stanic navržených Patrikem Kotasem. Jak je na tom trať dnes?

Tramvaje jezdí do pražských Hlubočep už od roku 1927.

Konečnou měly u zámku Hlubočepy.

Od 29. listopadu 2003 můžete pokračovat dál. Hned první zastávka od architekta Kotase vás zaujme svou neskromností.

Nestavělo se proto, abyste se dostali na Barrandovské terasy, tam v té době nejezdili už ani zloději kovů, ale na kopec, kam jezdí denně víc než 20 000 obyvatel sídliště.

Hned za zastávkou Hlubočepy začíná nejdelší tramvajové stoupání v Česku. Lehce převyšuje 6 %.  Koleje mají speciální zabezpečení proti vykolejení.

Trať vede po dvou na sebe navazujících mostech dlouhých celkem 722 metrů.

Ani po patnácti letech provozu nemají žádné provizorní podpěry.

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Pohledem Ludvíka Hradilka

V tomto okamžiku nejčtenější