Tramvaje na Barrandov šplhají už patnáct let. Z tratě zatím odpadávají jen drobnosti
Přesně před patnácti lety, 29. listopadu 2003, byla otevřena tramvajová trať na Barrandov. Je to mimořádné dílo: je dlouhá 3,5 kilometru, vede přes dva mosty nejdelším stoupáním pro tramvaje v Česku a dvakrát projíždí tunelem. Zdobí ji šest stanic navržených Patrikem Kotasem. Jak je na tom trať dnes?
Tramvaje jezdí do pražských Hlubočep už od roku 1927.
Konečnou měly u zámku Hlubočepy.
Od 29. listopadu 2003 můžete pokračovat dál. Hned první zastávka od architekta Kotase vás zaujme svou neskromností.
Nestavělo se proto, abyste se dostali na Barrandovské terasy, tam v té době nejezdili už ani zloději kovů, ale na kopec, kam jezdí denně víc než 20 000 obyvatel sídliště.
Hned za zastávkou Hlubočepy začíná nejdelší tramvajové stoupání v Česku. Lehce převyšuje 6 %. Koleje mají speciální zabezpečení proti vykolejení.
Trať vede po dvou na sebe navazujících mostech dlouhých celkem 722 metrů.
Ani po patnácti letech provozu nemají žádné provizorní podpěry.