Glosa: Co o nás prozradila virtuální pandemie
Od nového roku jsme čekali leccos, on nás přesto dokázal nemile překvapit. Stačí nahlédnout do online světa a začneme se bát.
Pandemie. Tohle tajemné slovo neoznačuje maraton filmů s Petrem Panem, jak by někdo mohl doufat. Ani skupinu roztomilých zvířátek žvýkajících bambus. Je to výraz, který se začal všemožně skloňovat na sociálních sítích, vyhledávat Googlem a na Wikipedii – dnešních nástrojích okamžitého poznání.
Dočteme se, že o pandemii se v minulosti hovořilo u moru, cholery, neštovic, záškrtu, černého kašle, chřipky nebo dětské obrny. Označuje se tak epidemie velkého rozsahu zasahující více kontinentů.
A naše tepová frekvence se začne zrychlovat.
Pokud máš z něčeho strach, negoogluj to
Dokud nezačnete brouzdat internetem, budete nejspíš docela klidní. Ano, je tu nová nemoc, ale je daleko, doktoři ji sledují, území je v karanténě a usilovně se pracuje na vyvinutí léku. Po pár hodinách na diskusních serverech a pochybných internetových zpravodajstvích si ovšem budete takřka jisti, že jste nakaženi a konec civilizace je blízko.
A to i přesto, že nejbližší kontakt, který jste měli s Čínou, je nákup v asijském fastfoodu na rohu.
Lidé jsou zvláštní. Objeví se potenciální hrozba a někteří začnou hned vymýšlet katastrofické scénáře. Většinou přitom kolem sebe šíří strach a paniku. Pak jsou tu ti druzí. Ti, kdo tyto scénáře začnou s chutí hrát.
Ano, mluvím o hře Plague Inc., která teď slaví velký comeback a v níž je vaším úkolem pomocí smrtonosného viru vyhladit lidstvo. Přiznám se, že mně to také nedalo a strávila jsem s ní víkend. Místo očekávané hysterie jsem si kupodivu ze hry odnesla